ევროპის საჰაერო მიმოსვლამ საბოლოოდ გადალახა პანდემიამდელი დონე 2024 წელს, 5 მილიარდი მგზავრით

საჰაერო მგზავრთა მიმოსვლამ ევროპის აეროპორტებში მოახერხა 2024 წელს გადააჭარბა პანდემიამდელ დონეს, მგზავრების მისასალმებლად მრავალი მცდელობის შემდეგ.
ACI Europe-ის მიერ გამოქვეყნებული მონაცემების მიხედვით, 2024 წელს ევროპის აეროპორტებში თითქმის ხუთი მილიარდი მგზავრი დაფიქსირდა, რაც აჩვენებს, რომ მგზავრების რაოდენობა 2019 წელთან შედარებით 1,8 პროცენტით გაიზარდა, იუწყება Schengen.News.
მაგრამ 2024-მა ასევე დაადასტურა ძირითადი სტრუქტურული ცვლილებები COVID-ის შემდგომ პერიოდში, დასვენებისა და სტუმრებისა და მეგობრებისა და ნათესავების (VFR) მოთხოვნით და დაბალფასიანი გადამზიდავებით, რომლებიც დიდწილად განსაზღვრავენ ტრაფიკის შესრულებას - ავიახაზების კონსოლიდაციასთან ერთად, საჰაერო კავშირის დინამიკის შეცვლასა და გეოპოლიტიკასთან ერთად.
მიუხედავად იმისა, რომ უფრო დიდ აეროპორტებში სამგზავრო მიმოსვლა გაუმჯობესდა, ევროპის პატარა აეროპორტებს ჯერ არ მიუღწევიათ პანდემიამდელი ტრაფიკი.
ამ აეროპორტებმა ყველაზე მეტი მგზავრი მიიღეს 2024 წელს
როგორც მონაცემები ირკვევა, ევროპის საუკეთესო ხუთეულში ყველაზე მეტი მგზავრი იყო ლონდონის ჰითროუს და სტამბულის აეროპორტები, რომლებიც მიიღეს შესაბამისად 83,9 და 80,1 მილიონი მგზავრი.
გარდა ამისა, პარიზის CDG-ზე დაფიქსირდა დაახლოებით 70,3 მილიონი მგზავრი, ამსტერდამის შიფჰოლში 66,8 მილიონი და მადრიდის აეროპორტში 66,1 მილიონი.
ბაზრების მიხედვით, ევროკავშირის საუკეთესო ბაზრები უნგრეთსა და ჩეხეთს ჰქონდათ, რომლებიც გაიზარდა 18,9 პროცენტით, შემდეგ მოდის ესტონეთი (18 პროცენტი) და პოლონეთი (15,6 პროცენტი).
რაც შეეხება ზრდას, ზოგიერთი აეროპორტი ევროკავშირის ფარგლებს გარეთ, როგორიცაა ალბანეთის და მოლდოვის აეროპორტი, 47,5 და 46 პროცენტით გაიზარდა შესაბამისად. თუმცა, მცირე აეროპორტები კვლავ იბრძვიან თავიანთი მგზავრების რაოდენობასთან. ვარაუდობენ, რომ ამ აეროპორტებში მგზავრთა მოძრაობა 35 პროცენტით დაბალია პანდემიამდელ დონეზე.
გარდა ამისა, მცირე აეროპორტებში მგზავრთა მიმოსვლა ერთ მილიონ მგზავრზე ნაკლები იყო და ყველაზე ნელი ზრდა დაფიქსირდა - მხოლოდ ხუთი პროცენტი ერთი წლის განმავლობაში.
ამ აეროპორტებს 2024 წელს მგზავრთა მოძრაობა მნიშვნელოვნად არ გაუმჯობესებულა
მიუხედავად იმისა, რომ ბევრი დადებითი ეფექტი იყო, ზოგიერთ ეროვნულ ბაზარს არ უნახავს მათი მგზავრთა მოძრაობის გაუმჯობესება.
მაგალითად, სულ 20 ეროვნულმა ბაზარმა არ მიაღწია პანდემიამდელ დონეს, მათ შორის აქ, უკრაინაში, სადაც საერთოდ არ იყო ტრეფიკი. ისრაელი ასევე დაზარალდა ამ სიტუაციით, 2024 წელს 38,9 პროცენტით ნაკლები მგზავრთნაკადის მოწმე გახდა.
ფინეთმა და შვედეთმა ასევე მიიღეს ნაკლები მგზავრი ამ წლის განმავლობაში, მათი მგზავრების რაოდენობა, შესაბამისად, 25 პროცენტით და 23 პროცენტით შემცირდა.
ევროკავშირის+ ბაზრის მიხედვით, ისლანდიას ჰქონდა საუკეთესო მაჩვენებლები 24,2 პროცენტით სამგზავრო მიმოსვლის ზრდის გამო, შემდეგ მოდის მალტა (22,5 პროცენტი), საბერძნეთი და პოლონეთი (22,1 პროცენტი), პორტუგალია (17 პროცენტი) და ხორვატია (16,6 პროცენტი).